Ιωαννης Καφεζας

Οι καλύτερες κρέμες για όμορφο και υγιές δέρμα είναι … οι τροφές

In Διάφορα on Μαρτίου 3, 2017 at 11:21 πμ

creams

Την αφορμή την έλαβα από μια κυρία που με ρώτησε αν η πανάκριβα αγορασμένη κρέμα της έχει αποτελεσματικά συστατικά. Έτσι στην σημερινή ανάρτηση επέλεξα  να σας παρουσιάσω τροφές που ωφελούν το δέρμα.

Βέβαια η έρευνα για τις καλύτερες τροφές για ένα υγιές δέρμα είναι περιορισμένη. Υπάρχουν εντούτοις αρκετά στοιχεία μέχρις εδώ που λένε ότι τροφές με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση έχουν προστατευτική επίδραση και πρέπει να μην λείπουν από το διαιτολόγιο μας.

Τέτοιες τροφές είναι τα κίτρινα και πορτοκαλί στο χρώμα φρούτα όπως για  παράδειγμα τα βερίκοκα, οι βανίλιες, τα πορτοκάλια, καθώς και λαχανικά όπως τα καρότα και οι κίτρινες πιπεριές, επιπλέον δε το σπανάκι και όλα τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

Φάτε επίσης και δώστε και στα παιδιά, ντομάτες φασόλια μπιζέλια και φακές και μάθετε να τρώτε και μύρτιλα φρέσκα ή αποξηραμένα.

Από τα ψάρια, η σαρδέλα ο γαύρος, το σκουμπρί και ο σολομός που είναι πλούσια σε ω3 λιπαρά είναι απαραίτητα.

Θυμηθείτε τέλος ότι η επιστημονική έρευνα έχει δείξει απίστευτα οφέλη για τους ξηρούς καρπούς όπως είναι τα αμύγδαλα, τα καρύδια , φουντούκια, φυστίκια ,  μακαντάμια, καρύδια Βραζιλίας κ.λ.π

Μην ξεχνάτε βέβαια και την άλλη πλευρά. Μια διατροφή ιδιαίτερα πλούσια σε λίπη, ζάχαρι, τηγανιτά, αλλαντικά, υπερβολές στα αλκοολούχα, σχετίζεται με βλάβες του δέρματος και προάγουν τη γήρανση του. Το ίδιο κάνει και το κάπνισμα που βάζει μέσα στον οργανισμό μας ένα απίστευτο αριθμό από βλαπτικές ουσίες.

Αξίζει εδώ να σας υπενθυμίσω ότι οι καλές τροφές για υγιές δέρμα που μνημονεύσαμε εδώ, προωθούν γενικότερα την καλή υγεία.

Δείτε το συνολικά

Εάν το αρχικό κίνητρο σας είναι η καθυστέρηση της φθοράς, θα πρότεινα να μην επικεντρωθεί το ενδιαφέρον σας μόνο σε τρόφιμα για υγιές δέρμα, αλλά σε μια υγιεινή διατροφή για το σύνολο του οργανισμού που θα έχει ποικιλία.

Τρώτε επομένως άφθονα φρούτα και λαχανικά. Επιλέξτε τα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά ή ακόμα και χωρίς λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα.

Προσθέστε ξηρούς καρπούς στις καθημερινές σας διατροφικές συνήθειες, σπόρους και φασόλια μια τουλάχιστον φορά στα εβδομαδιαία σας γεύματα.

Αν σας αρέσει το ψωμί όπως στους περισσότερους Έλληνες, επιλέξτε ψωμιά ολικής αλέσεως. Αν είστε »μακαρονάς», κάντε το ίδιο και για τα ζυμαρικά και μην υπερβάλλετε στα γλυκά.

Τροφές εξαιρετικές για αντιγήρανση και για το δέρμα σας

Η περιποίηση του δέρματος ώστε να δείχνει νεώτερο, είναι ανά τους αιώνες βαθειά ριζωμένη ανάγκη. Δεν αφορά μόνο τον γυναικείο πληθυσμό όπως θα έσπευδε να πει κανείς, αλλά και μεγάλο μερίδιο του ανδρικού.

Και είναι κατανοητό αυτό διότι εδώ που τα λέμε, όλοι θέλουμε μια λαμπερή επιδερμίδα και κανείς δεν θέλει δέρμα θαμπό, αφυδατωμένο και σκαμμένο από ρυτίδες.

Βέβαια θα σκεφτείτε ότι ο πανδαμάτωρ χρόνος κάνει τη δουλειά του. Συμφωνώ. Και εμείς όμως χρησιμοποιώντας τις γνώσεις που μας παρέχει η επιστημονική έρευνα, μπορούμε να κάνουμε την δική μας δουλειά, ώστε να απομακρύνουμε τα σημάδια του, αυξάνοντας επί πλέον και τα χρόνια της ζωής μας.

Θα έχετε όλοι ακουστά υποθέτω, ότι ο κανονικός ύπνος, η φυσική άσκηση, η αποφυγή παρατεταμένης έκθεσης στο ηλιακό φώς, κάνουν καλό στο δέρμα. Είναι επιστημονικά τεκμηριωμένο και δεν υπάρχει αμφιβολία.

Όμως στα παραπάνω, προσθέστε και το φαγητό και δώστε σημασία στο τι προσφέρετε στον εαυτό σας κάθε ημέρα. Μην ξεχνάτε ότι ένα πλήθος από βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία, πρωτεΐνες και άλλα χρήσιμα συστατικά, σας είναι αναγκαία για να λειτουργήσετε σαν οργανισμός σωστά.

Φροντίστε λοιπόν να μην είναι μονότονη η διατροφή σας, ούτε να αποτελείται από τροφές που προκαλούν βλάβη. Όπως ήδη είπαμε συμπεριλάβετε στα μενού σας φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, ξηρούς καρπούς, ψάρια, και άλλα είδη που προσφέρουν άπαχη πρωτεΐνη. Σε άλλες αναρτήσεις αυτής της ιστοσελίδας, μπορείτε να βρείτε για όλα αυτά αρκετά στοιχεία.

Σήμερα ακολουθούν μερικές προτάσεις με συγκεκριμένη στόχευση το καθαρό, λαμπερό δέρμα, ταυτόχρονα δε και όφελος στον οργανισμό μας γενικότερο που θα σημάνει και ποιοτική παράταση της ζωής μας.

Βρώμη

Η βρώμη είναι ένα δημητριακό ολικής αλέσεως, γνωστή επιστημονικά ως Avena sativa. Είναι μια πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, ειδικά β-γλυκάνης και είναι πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα.

Είναι η μόνη πηγή μιας ιδιαίτερης ομάδας αντιοξειδωτικών που ονομάζεται avenanthramides, για τις οποίες πιστεύουμε ότι έχουν προστατευτική δράση ενάντια στις καρδιακές παθήσεις.

Λόγω ευεργετικών επιδράσεων, όπως η μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και μείωση της χοληστερόλης, η βρώμη έχει αποκτήσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον ως τρόφιμο για την υγεία

Περιέχει σύνθετους υδατάνθρακες και όχι απλά σάκχαρα. Διαθέτει επομένως χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη. Αυτό είναι ιδιαίτερα καλό για τους διαβητικούς, δεδομένης της γνώσης πως τα φαγητά με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη όπως εξευγενισμένα αρτοσκευάσματα, λευκό ψωμί, λευκό ρύζι και τα ζυμαρικά, ανεβάζουν απότομα τα επίπεδα σακχάρου αίματος και –ειδικά για το δέρμα- ευνοούν τις ρυτίδες αλλά και την ακμή.

Εκτός αυτού, η βρώμη με τα συστατικά που περιέχει καταπραΰνει τον ερεθισμό του δέρματος και βοηθά στην πρόληψη της βλάβης των κυττάρων του.

Εκτός της βρώμης, θα ήταν επίσης εξαιρετικά ωφέλιμο να τρώτε και άλλα δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως τεμαχισμένο σιτάρι, κριθάρι, και καστανό ρύζι.

Αυτό το τελευταίο ειδικότερα, περιέχει ικανοποιητικό ποσοστό φυτικών ινών (1,8%), αντίθετα με το άσπρο ρύζι η περιεκτικότητα του οποίου είναι πολύ χαμηλή (0,3%).

Ένα φλιτζάνι βρασμένο καστανό ρύζι (195 γραμμάρια) περιέχει περίπου 3,5 γραμμάρια φυτικών ινών.

Επίσης το καστανό ρύζι σε σύγκριση με το λευκό περιέχει μεγαλύτερες ποσότητες ανθεκτικού αμύλου και αυτό έχει σημασία διότι το ανθεκτικό άμυλο βοηθά την τροφοδοσία των καλών βακτηρίων στο έντερο και την διατήρηση τους σε κανονικά  επίπεδα.

Στο κατώτερο πεπτικό (κόλον), το ανθεκτικό άμυλο οδηγεί στο σχηματισμό των λιπαρών οξέων βραχείας αλύσου, όπως βουτυρικό, που μπορεί να βελτιώσει την υγεία του παχέος εντέρου και να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου.

Δυστυχώς το ανθεκτικό άμυλο και οι ίνες (πχ. ημικυτταρίνη) έχουν αφαιρεθεί από το λευκό ρύζι και βρίσκονται στο πίτουρο το οποίο δεν τρώμε,

Πορτοκάλια

Τα πορτοκάλια που τα βρίσκουμε εύκολα στην χώρα μας περιέχουν πολύ νερό. Έτσι καθιστούν εύκολη την ενυδάτωση του δέρματος μας. Πέραν αυτού όμως, η βιταμίνη C την οποία σε αφθονία περιέχουν, βοηθά στην παραγωγή κολλαγόνου που είναι αναγκαίο για να κρατήσει το δέρμα απαλό.

Σε γενικές γραμμές, τα φρούτα και τα λαχανικά ωφελούν πολύ το δέρμα. Τρώγοντας μια ποικιλία χρωμάτων προσλαμβάνουμε και ποικιλία χρήσιμων συστατικών με δράσεις ιδιαίτερα ωφέλιμες για την υγεία και την μακροζωία.

Δοκιμάστε λοιπόν να τα εντάξετε στο διαιτολόγιο σας μαζί με ντομάτες, μαϊντανό ή
ροζ γκρέιπφρουτ,.

Αβοκάντο

Αρκετοί είναι εκείνοι που το αποφεύγουν γιατί ‘’είναι λιπαρό’’. Όμως το αβοκάντο περιέχει ένα υγιές είδος λίπους, τα καλούμενα μονοακόρεστα λιπαρά, που βοηθούν το δέρμα να μείνει ενυδατωμένο.

Ας σημειωθεί ότι το ίδιο αυτό υγιές λίπος, θα βοηθήσει στην πέψη την απορρόφηση διαφόρων βιταμινών και άλλων λιποδιαλυτών συστατικών που χρησιμοποιούνται από το δέρμα.

Για όσους δεν συμπαθούν την γεύση του, ας χρησιμοποιούν εναλλακτικά ελαιόλαδο, καρύδια ή macadamia.

Σε κάθε περίπτωση καλό είναι να μην ξεχνάμε ότι διάφορες ανθυγιεινές σάλτσες που κυκλοφορούν στο εμπόριο έχουν πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και μαγιονέζα και θα ήταν ιδανικό αν μπορούσαν να αντικατασταθούν με το αβοκάντο που μπορούμε να το ετοιμάσουμε με πολλούς νόστιμους τρόπους.

Κρέας, άπαχο

Κατά προτίμηση φιλέτο βοδινό. Αν και η σύσταση να μην τρώμε πολύ κρέας είναι πολύ συνηθισμένη, υπενθυμίζω πως δεν πρέπει να φτάνουμε στα άκρα. Παν μέτρον άριστον ως γνωστόν. Εξάλλου μας χρειάζονται πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας για να μπορέσει το δέρμα μας να κατασκευάσει κολλαγόνο.

Επομένως όσοι είστε κρεατοφάγοι απολαύστε το δυο, το πολύ τρείς φορές την εβδομάδα. Θυμηθείτε μαγειρεύοντας ότι το καλοψήνουμε για να ροδίσει όχι όμως να μαυρίσει. Η υψηλή θερμότητα το απανθρακώνει και παράγει χημικές ουσίες (πχ. ακρυλαμίδιο) που δεν ευνοούν καθόλου τις αντιγηραντικές ιδιότητες που έχουμε κατά νου.

Να κλείσουμε θυμίζοντας ότι πρωτεΐνες υψηλής αξίας μπορείτε να πάρετε και με: αυγά, κοτόπουλο, φασόλια και άλλα όσπρια, ψάρι και τόφου

Λαχανάκια Βρυξελλών

Το δέρμα χρειάζεται καθημερινά στην παραγωγή κολλαγόνου, βιταμίνες Α και C καθώς και φολικό οξύ. Επιπλέον η βιταμίνη Α και το φολικό οξύ μπορεί να βοηθήσουν  στην πρόληψη των ζημιών από το ηλιακό φώς.

Τα λαχανάκια Βρυξελλών προσφέρουν τα εφόδια αυτά. Αν γευστικά δεν σας ενθουσιάζουν βάλτε τους λίγο λάδι και αλάτι και ψήστε τα. Θα είναι πολύ πιο νόστιμα. Υπάρχουν εξάλλου πολλοί τρόποι να τα μαγειρέψετε αρκεί να μην τα βράσετε πάρα πολύ.

Φυσικά έχετε και άλλες επιλογές. Φάτε λάχανο, μπρόκολο, κουνουπίδι. Πάντα φροντίζοντας να μην παραβράσουν ώστε να μην χάσουν την αξία τους.

Σολομός

Εξαιρετικό ψάρι για να βάλετε ωμέγα-3 λιπαρά στη διατροφή σας. Βέβαια μπορείτε να καταναλώσετε σαρδέλα, γαύρο, σκουμπρί.  Εκτός από το καλό που κάνουν στην καρδιά και τα αγγεία, αξίζει να σημειωθεί ότι κάποιες μελέτες έδειξαν ότι τα ω-3 λιπαρά οξέα, κυρίως από τα ψάρια, μπορεί να εμποδίσουν τον καρκίνο του δέρματος.

Υπολογίστε ως ιδανική δόση τις δυο τουλάχιστον μερίδες αυτών των ψαριών κάθε εβδομάδα.

Επίσης δοκιμάστε σπόρους λιναριού (θρυμματισμένους) καθώς και chia.

Σταφύλια

Περιέχουν ρεσβερατρόλη, ουσία που υπάρχει στην φλούδα τους, ιδίως τα κόκκινα εξ αυτών. Η ρεσβερατρόλη έχει δειχτεί ότι περιορίζει την φλεγμονή και έτσι μπορεί να μειώσει τις δυσμενείς επιπτώσεις της υπεριώδους ακτινοβολίας και την βλάβη από τον ήλιο.

Μην θεωρήσετε βέβαια ότι μπορείτε να αντικαταστήσετε το αντηλιακό σας με … ένα μπουκάλι Cabernet γιατί θα μεθύσετε.

Μύρτιλλα και βατόμουρα επίσης καθώς και φιστίκια είναι εναλλακτικές δυνατότητες.

Ντομάτες

Η χρήση του λυκοπενίου που περιέχουν, σε συνδυασμό με άλλα θρεπτικά συστατικά, όπως η β-καροτίνη, η βιταμίνη C και η βιταμίνη Ε έχει προταθεί ως πιθανός τρόπος για να προστατεύσει το δέρμα από τη ζημία του ήλιου. Μάλιστα προτείνεται η χρήση πάστας ντομάτας (που είναι πλούσια σε λυκοπένιο) ως μέθοδος ηλιακής προστασίας όταν δεν υπάρχει διαθέσιμο αντηλιακό.
Παρά το γεγονός ότι έχουν παρατηρηθεί οφέλη σε μικρές μελέτες, απαιτείται περισσότερη έρευνα πριν να γίνει οριστικό αυτό το συμπέρασμα.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: