Ιωαννης Καφεζας

Πως μειώνεις το ρίσκο αρρώστιας και αυξάνεις την διάρκεια της ζωής σου

In Βότανα & Συμπληρώματα Διατροφής,Διάφορα,Ιατρικές Συμβουλές,Παθολογικα on Δεκέμβριος 14, 2016 at 10:32 πμ

happyaging

Χρονιάρες ημέρες έρχονται και δεν θα αισθανόμουν άνετα αν και σήμερα σας μιλούσα για αρρώστιες και φάρμακα, έστω και αν είναι βότανα ή συμπληρώματα διατροφής από τα όσα μας προσφέρει απλόχερα η φύση.

Γνωρίζω εξάλλου ότι, ολοχρονίς βέβαια, αλλά ειδικότερα στις γιορτινές ημέρες, θα θέλαμε να ακούμε ευχάριστα πράγματα, χαρούμενα λόγια, ελπιδοφόρα μηνύματα.

Έτσι λοιπόν και για τους λόγους αυτούς, διάλεξα σήμερα τα θέματα που θα μας απασχολήσουν έτσι ώστε να εκπληρώνουν, εν μέρει τουλάχιστον, αυτές τις προδιαγραφές.

Θα σκεφτείτε τώρα, πως είναι δυνατό να είναι ευχάριστη και ελπιδοφόρα μια ανάρτηση σε ιστοσελίδα που η θεματολογία της αφορά την υγεία και τα προβλήματα της.

Ας δούμε λοιπόν πως γίνεται πράξη το εκ πρώτης όψεως παράδοξο να μιλάμε δηλαδή για ασθένειες και όμως να έχουμε αισιόδοξη και θετική προσέγγιση.

Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά όμως.

%ce%be-%ce%ba-2

Θα θέλατε ασφαλώς να χαρείτε περισσότερα χρόνια και με καλή ποιότητα την ζωή σας έτσι δεν είναι; Θα θέλατε να μην έχετε πολλά πολλά με τους γιατρούς, τα φάρμακα και τα νοσοκομεία. Θεωρείτε εντούτοις πως αυτό δεν είναι στο χέρι σας. Και αν εδώ ρίξτε και μια ματιά στις ελληνικές ή και τις παγκόσμιες στατιστικές σας τρομάζουν. Σας κάνουν απαισιόδοξους. Τόσα εκατομμύρια πέθαναν από καρκίνο, τόσα από καρδιά, τόσοι έκαναν εγκεφαλικά επεισόδια, τόσοι, τόσοι, κλπ, κλπ, κλπ

Το ακούω και το βλέπω συχνά στην καθημερινή άσκηση της ιατρικής μου: ‘’ δεν βαριέσαι Γιατρέ μου, η ζωή είναι πολύ σύντομη και ότι σου είναι γραμμένο δεν αλλάζει’’.

Έτσι λοιπόν έχουν τα πράγματα ή μήπως όχι;

Ας ξαναβάλουμε λοιπόν το ερώτημα : Θα θέλατε να χαρείτε περισσότερα χρόνια και μάλιστα αν συνοδεύονται από καλή ποιότητα την ζωή σας;

Θα θέλατε να μην έχετε πολλά πολλά με τους γιατρούς, τα φάρμακα και τα νοσοκομεία;

Μα, γίνεται κάτι τέτοιο θα αναρωτηθείτε; Στο χέρι μας είναι ή στο τυχερό μας;

Εδώ θα μπορούσαμε να ανοίξουμε μεγάλη συζήτηση αλλά δεν είναι φιλοσοφική η σημερινή σελίδα. Μια άλλη φορά ίσως. Αρκούμαι λοιπόν να πω ότι η φθορά, η αρρώστια και ο θάνατος, δεν είναι μια αναπόδραστη νομοτέλεια αλλά είναι κατάσταση μαχητή διότι έχει μηχανισμούς και νόμους που όταν τους μάθουμε τους πολεμάμε και έχουμε κέρδη.

Κοιτάξτε γύρω σας. Κάποτε ζούσαμε κατά πολύ λιγότερο. Το μέσο προσδόκιμο της επιβίωσης μας ήταν χαμηλό.

Σήμερα ξεπεράσαμε τα 80 χρόνια και κυριολεκτικά, μπορούμε να πούμε πως έχει ο Θεός.

Προσπαθήστε λοιπόν για λίγο να προσεγγίστε αυτά που γράφω, μέσα από μια τεχνοκρατική και όχι μια μεταφυσική αντίληψη. Στο κάτω κάτω της γραφής το ότι για την ώρα είμαστε θνητοί δεν είναι θέλημα θεού. Ο θεός δεν επιθυμεί τον θάνατο μας.

Και μάλιστα αυτό όχι μόνο είναι αληθινό αλλά και αποδεδειγμένο. Με λύσεις και απαντήσεις που υπάρχουν και βρίσκονται γύρω μας. Πάνω σε αυτόν τον πλανήτη που λέγεται γη. Το ότι εμείς πολύ συχνά δεν βλέπουμε τις αποδείξεις είναι άλλο θέμα. Όμως δεν θα διαφεύγουν αιωνίως έτσι δεν είναι;

Θα με δικαιολογήσετε δε για όσα γράφω αν διαβάσετε προσεκτικά τα παρακάτω. Μια πρόσφατη έρευνα από πολύ σοβαρές ερευνητικές πηγές   όπως είναι το Imperial College του Λονδίνου, στο Ηνωμένο Βασίλειο και το Νορβηγικό Πανεπιστήμιο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Νορβηγίας ανέλυσε μια σειρά από υπάρχουσες προγενέστερες εργασίες και επικεντρώθηκε στη συσχέτιση μεταξύ της κατανάλωσης ξηρών καρπών (καρύδια, αμύγδαλα, φιστίκια, κάσιους, μακαντάμια, Brazil nuts, πεκάν, φουντούκια κλπ) και τον κίνδυνο διαφόρων ασθενειών.

%ce%be-%ce%ba-3

Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό BMC Medicine.

 Για ποιο λόγο έγινε κάτι τέτοιο θα σκεφτείτε;

Η επιστημονική κοινότητα ήταν ήδη υποψιασμένη από παλαιότερα ευρήματα, άλλων μελετών, που έδειχναν πως υπήρχαν ευεργετικές δράσεις σε όσους συστηματικά κατανάλωναν ξηρούς καρπούς, συμπεριλαμβάνοντας τους στο καθημερινό φαγητό τους. Τα ευρήματα αυτά υπεδείκνυαν οφέλη σχετικά με την καρδιά και τα αγγεία.

Τα αποτελέσματα όμως που προέκυψαν τώρα είναι πραγματικά εντυπωσιακά. Και αποδεικνύουν αυτό που ανέφερα πιο πριν. Οι απαντήσεις υπάρχουν από καιρό και βρίσκονται γύρω μας.

Αποδείχτηκε λοιπόν πως 20 γραμμάρια ξηρών καρπών την ημέρα μειώνουν κατά 30%, τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα, και κατά 15% τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου Επιπλέον, μειώνουν κατά το ήμισυ τον κίνδυνο θανάτου από αναπνευστικά νοσήματα όπως ΧΑΠ και κατά 40% τον κίνδυνο θανάτου από διαβήτη.

Ο κίνδυνος των λοιμωδών νοσημάτων επίσης, μειώνεται κατά 75 τοις εκατό, ενώ φαίνεται να υπάρχει σαφής ωφέλεια σε νευροεκφυλιστικά νοσήματα όπως η Alzheimer, Parkinson κλπ.

Για όλους αυτούς τους λόγους αλλά και ενδείξεις που απομένει να ερευνηθούν περισσότερο μελλοντικά, πχ οι νεφρικές παθήσεις, έχουμε μείωση κατά 22% στον κίνδυνο για πρόωρο θάνατο, oι ερευνητικές ομάδες του Κολεγίου Ιmperial του Λονδίνου και αυτή του Νορβηγικού Πανεπιστημίου Επιστημών και Τεχνολογίας, ανέλυσαν 29 δημοσιευμένες μελέτες από όλο τον κόσμο, όπου συμμετείχαν 819.000 άτομα, και συμπεριλάμβαναν περισσότερες από 12.000 περιπτώσεις στεφανιαίας νόσου, 9.000 περιπτώσεις εγκεφαλικού επεισοδίου, 18.000 περιπτώσεις καρδιαγγειακών παθήσεων και καρκίνου και περισσότερους από 85.000 θανάτους.

Τα παραπάνω ευρήματα δεν είναι ανεξήγητα. Σχετίζονται με το ότι η φύση έχει γεμίσει τους ξηρούς καρπούς με πλήθος ωφέλημα συστατικά.

Ξέρουμε ότι οι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε φυτικές ίνες, μαγνήσιο και πολυακόρεστα λίπη ήτοι θρεπτικά συστατικά που είναι ωφέλιμα για τη μείωση του κινδύνου για καρδιαγγειακά νοσήματα, αλλά και για τη μείωση των επιπέδων της χοληστερόλης.

Επιπλέον είναι πλούσιοι σε αντιοξειδωτικά, που καταπολεμούν το οξειδωτικό στρες και την χρόνια φλεγμονή. Έτσι και μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου.

%ce%be-%ce%ba-1

Αν και οι ξηροί καρποί είναι κάπως πιο πλούσιοι σε λιπαρά, είναι παράλληλα πλούσιοι και σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες. Έτσι ο φόβος ότι τρώγοντας τους θα παχύνουμε δεν ισχύει. Απεναντίας υπάρχουν στοιχεία που υποδεικνύουν ότι μπορούν μακροπρόθεσμα να μειώσουν τον κίνδυνό για παχυσαρκία.

Φυσικά πρέπει να μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για 20 γραμμάρια την ημέρα (δηλαδή μια χούφτα κατά προτίμηση ανάλατα) και όχι υπερβολές. Εκτός βέβαια για τις περιπτώσεις όπου μιλάμε για άτομα που δεν αντιμετωπίζουν κίνδυνο παχυσαρκίας.

Πάντως όπως επισημάνθηκε από τους ερευνητές, η περεταίρω αύξηση της κατανάλωσης δεν σημαίνει και αύξηση της ωφέλειας που θα προκύψει, οπότε δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να γίνουμε υπερβολικοί.

Μοιράστε αυτή την πληροφόρηση και σε άλλους. Τους κάνετε ένα σπουδαίο δώρο.

happysenior

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: