Ιωαννης Καφεζας

Καρπούζι και υγεία. Τα πολλαπλά οφέλη

In Διάφορα,Ιατρικές Συμβουλές on Αυγούστου 8, 2016 at 9:26 πμ

καρπούζι υγεία

Ίσως δεν το γνωρίζετε αλλά τα οφέλη αυτά περιλαμβάνουν την πρόληψη των διαταραχών των νεφρών, την ευνοϊκή επίδραση στην υψηλή αρτηριακή πίεση, την πρόληψη του καρκίνου και του διαβήτη, την καρδιακή νόσο, την θερμοπληξία, την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας και την … ανικανότητα.
Υπερβολικά σας φαίνονται; Ας το δούμε αναλυτικότερα λοιπόν.

Τα καρπούζια στην πραγματικότητα προέρχονται από τη Νότια Αφρική, και είναι εκεί που οι άγριες ποικιλίες βρίσκονται σε μεγάλη αφθονία, και κυμαίνονται όσο και αν σας φαίνεται παράδοξο, από το πολύ γλυκό έως το πικρό στην γεύση.

Από την νότια Αφρική κινήθηκαν βόρεια, έφθασαν στην Αίγυπτο και καλλιεργήθηκαν στην κοιλάδα του ποταμού Νείλου. Τελικά πήγαν προς τα ανατολικά προς την Κίνα, περίπου 1.000 χρόνια πριν.

Βέβαια τώρα, το καρπούζι καλλιεργείται σε όλο τον κόσμο, και είναι ειδικά επιλεγμένα σε ποικιλίες για να αναπτυχθούν και να γίνουν μεγάλα και πιο ζουμερά. Το αποτέλεσμα είναι τα τεράστια φρούτα που πολλοί από εμάς είναι εξοικειωμένοι να βλέπουν το καλοκαίρι και αρκετές φορές μπορούν να ζυγίζουν πάρα πολλά κιλά.

Η πράσινη εξωτερική τους κρούστα είναι σκληρή και σαρκώδης, και σπάνια την τρώνε οι άνθρωποι, ενώ το εσωτερικό είναι μαλακό με σάρκα, κόκκινη ή ροζ που περιέχει συνήθως πολλούς σπόρους. Αυτή η σάρκα είναι το μέρος του καρπουζιού που τρώγεται.

Το σύνολο των φαρμακευτικών δράσεων και τα οφέλη που προκύπτουν από τα καρπούζια, εξαρτώνται από την ποικιλία ενός καρπουζιού και την ωριμότητα του. Το βήτα καροτένιο και το λυκοπένιο είναι συνήθως τα συστατικά στις υψηλότερες ποσότητες κυρίως όταν το καρπούζι είναι εντελώς ώριμο,

Εντυπωσιακό για μένα κρίνεται το γεγονός ότι πετάμε την εξωτερική σκληρή κρούστα ενώ όταν κόβουμε την κόκκινη σάρκα αφήνουμε αρκετή πάνω στην φλούδα προκειμένου ‘’να μην φάμε το άνοστο’’ που ’’είναι για τα γαϊδούρια’’. Τα πράγματα βέβαια είναι διαφορετικά και προτείνω να μην φοβάστε να φάτε μερικά κομμάτια από τη φλούδα του καρπουζιού. Όχι μόνο διότι έχει αρκετά χρήσιμα συστατικά αλλά κυρίως διότι υπάρχουν φυτικές ίνες.

καρπουζι κομενο

Τι διατροφική αξία έχει το καρπούζι;

Διαθέτει σημαντικές ποσότητες βιταμίνης C, ασβέστιο, μαγνήσιο, φυτικές ίνες, πρωτεΐνες, και μια πολύ μεγάλη ποσότητα καλίου.

Επιπλέον, περιέχει βιταμίνη Α, βιταμίνη Β6, νιασίνη, θειαμίνη, και μια ποικιλία καροτενοειδών και άλλων θρεπτικών συστατικών, συμπεριλαμβανομένου του λυκοπενίου!

Αυτά όλα συμβάλλουν στην καλή μας υγεία έχοντας σημαντικές επιδράσεις.

Ας δούμε λοιπόν ποια είναι τα Οφέλη μας από τα Καρπούζια

Όπως είπαμε περιέχουν πολύ κάλιο, Αυτό είναι πολύ χρήσιμο στα νεφρά. Θεωρήστε, για να μην αναπτύσσω άχαρες ιατρικές λεπτομέρειες ότι βοηθά στον καθαρισμό τους από τοξικές ουσίες. Επιπλέον, είναι χρήσιμο για τη μείωση της συγκέντρωσης του ουρικού οξέος στο αίμα, μειώνοντας έτσι τις πιθανότητες βλάβης των νεφρών και του σχηματισμού νεφρικών λίθων στο εν λόγω όργανο.
Επειδή έχει υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, προκαλεί όπως όλοι ξέρουν αυξημένη και συχνή ούρηση, η οποία είναι και πάλι χρήσιμη για τον καθαρισμό των νεφρών.

Επίσης, τα αντιοξειδωτικά που υπάρχουν στο καρπούζι συμβάλλουν στην καλή νεφρική υγεία
Κάτι επίσης ιδιαίτερα ενδιαφέρον: υπάρχουν ενδείξεις ότι το καρπούζι με τα συστατικά του μπορεί να μειώσει τα σημάδια της πρόωρης γήρανσης, όπως ρυτίδες και κηλίδες της ηλικίας στο δέρμα.

Είναι αποτελεσματικό επίσης στη μείωση τόσο της θερμοκρασίας του σώματος όσο και την μείωση της αρτηριακής πίεσης. Πολλοί άνθρωποι στις τροπικές περιοχές τρώνε αυτό το φρούτο κάθε απόγευμα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού για να προστατεύσουν τον εαυτό τους από θερμοπληξία.

Η μεγάλη ποσότητα του νερού που περιέχεται στο καρπούζι εκτός της αυξημένης διούρησης διεγείρει επίσης την απελευθέρωση της περίσσειας υγρού, με τη μορφή ιδρώτα, Αυτό δροσίζει περαιτέρω το σώμα σας τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού.

Όσον αφορά την αρτηριακή πίεση: Η σημαντική ποσότητα καλίου και μαγνησίου που είναι παρούσα στα καρπούζια είναι πολύ επωφελής από την άποψη της μείωσης της αρτηριακής πίεσης.
Το Κάλιο θεωρείται αγγειοδιασταλτικό, πράγμα που σημαίνει ότι μειώνει την σύσπαση των αρτηριών, αυξάνοντας έτσι τη ροή του αίματος και μειώνοντας το στρες (ζόρισμα) στο καρδιαγγειακό σύστημα.
Το βήτα καροτένιο που αναφέρθηκε εμποδίζει επίσης τη σκλήρυνση των τοιχωμάτων των αρτηριών και των φλεβών, συμβάλλοντας έτσι στη μείωση της αρτηριακής πίεσης αλλά και στη μείωση των πιθανοτήτων σχηματισμού θρόμβων αίματος, (εγκεφαλικά επεισόδια, καρδιακές προσβολές).

Ας πάμε τώρα σε ένα κρίσιμο ερώτημα. Είναι αλήθεια ότι είναι χρήσιμο για να προλαμβάνει και τον καρκίνο;

Υπερβολή θα σκεφτούν οι σκεπτικιστές. Κι όμως τα τελευταία χρόνια, κυρίως λόγω της άθροισης γνώσεων για το λυκοπένιο, που είναι ένα καροτενοειδές, το καρπούζι ολοένα και περισσότερο συνδέεται με την πρόληψη του καρκίνου.
Καθώς περνούν τα χρόνια και οι μελέτες συνεχίζονται το λυκοπένιο έχει αποδειχθεί ότι μειώνει σημαντικά τους κινδύνους για την ανάπτυξη των καρκίνων του προστάτη, του μαστού, του παχέος εντέρου, του πνεύμονα, και του ενδομητρίου. Επομένως….

Αλλά το ενδιαφέρον με το καρπούζι δεν σταματά εδώ. Οι διαβητικοί ασθενείς, οι οποίοι συχνά παραπονούνται για πείνα μπορούν με μέτρο να προσφύγουν στα καρπούζια για ένα συμπλήρωμα. Παρά το γεγονός ότι είναι γλυκά στη γεύση, έχουν πολύ λίγες θερμίδες, διότι 90% του συνολικού βάρους αποτελείται από νερό.

Επιπλέον, οι διάφορες βιταμίνες και τα ανόργανα συστατικά που περιέχει όπως το κάλιο και μαγνήσιο συμβάλουν στη σωστή λειτουργία της ινσουλίνης στον οργανισμό, μειώνοντας έτσι το επίπεδο του σακχάρου στο αίμα.

Η αργινίνη, ένα άλλο συστατικό που βρέθηκε σε καρπούζια, είναι επίσης πολύ αποτελεσματική στην ενίσχυση της δράσης της ινσουλίνης κάτι που αυξάνει την αποτελεσματικότητα της στο σάκχαρο του αίματος.
Οι διαβητικοί ασθενείς μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν με διάφορες συνταγές την φλούδα που έχει χρήσιμα συστατικά και σχεδόν διόλου ζάχαρη.

Φροντίδα καρδιάς
Το Lypocene, που βρίσκεται σε αφθονία στο καρπούζι, βελτιώνει την καρδιακή λειτουργία ενώ το Βήτα καροτένιο που είναι γνωστό για την αξιοσημείωτη αντιοξειδωτική και αντι-γηραντική ιδιότητα του, βοηθάει την καρδιά να παραμένει νέα και εμποδίζει καρδιακά προβλήματα που σχετίζονται με την ηλικία.
Το φυτικό υπόλειμμα βοηθά στη μείωση της χοληστερόλης και προφυλάσσει επίσης την καρδιά .

Η υγεία των ματιών
Είναι μείζονος σημασίας. Οι πιθανότητες για εκφύλιση της ωχράς κηλίδας περιορίζονται σημαντικά αν τρώτε άφθονο καρπούζι, επειδή μεταξύ άλλων το β-καροτένιο, η βιταμίνη-C, η λουτεΐνη, η ζεαξανθίνη, δρούν στα αγγεία και τα μάτια σας προστατευτικά.
Επιπλέον οι ουσίες αυτές προστατεύουν πολλαπλά τον οργανισμό σας από ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία, όπως η εκφύλιση των οπτικών νεύρων, η ξηροφθαλμία ή το γλαύκωμα.

Δυο λόγια ακόμα για την αργινίνη
Η αργινίνη, που ήδη είπαμε ότι υπάρχει στο καρπούζι, είναι ευεργετική στη θεραπεία της στυτικής δυσλειτουργίας και βοηθάει στην ανικανότητα προσφέροντας τόνωση με φυσικό τρόπο, ενισχύοντας τη λίμπιντο και μειώνοντας την ψυχρότητα
Τέλος , για όσους από εσάς συνηθίζετε να μασάτε τους σπόρους του, να πούμε ότι είναι πλούσιοι σε ευεργετικά λιπαρά και πρωτεΐνες.

WM karavi

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: