Ιωαννης Καφεζας

Πώς να κάνετε τα γηρατειά σας …. Χειρότερα

In Διάφορα on Μαΐου 20, 2015 at 10:40 πμ

aging fast

Έτσι και αλλιώς τα γεράματα δεν είναι και … η καλλίτερη εποχή μας.

Βλέπεις ο χρόνος που περνά μας γρατσουνίζει,

Και με τις γρατσουνιές, αφήνει τα σημάδια του.

Όχι μόνο εξωτερικά

Δυστυχώς και εσωτερικά,

μέσα μας

Άλλοτε η υπέρταση, άλλοτε σάκχαρο και χοληστερίνη.

Μας φορτώνονται όλα για να βαρυγκωμάμε

Και μαζί και τα αρθριτικά,

ή ότι άλλο,

κάνοντας μίζερη την ζωή που απόμεινε.

Ροκανίζοντας την ποιότητα

και

κυρίως

Ψαλλιδίζοντας την ποσότητα.

Αναρωτηθήκατε όμως ποτέ για την ευθύνη μας;

Τον τρόπο που εμείς οι ίδιοι διαλέξαμε

για να βρούμε το μπελά μας;

Είχε δίκιο ο Ιπποκράτης

Το φαγητό μας να είναι το φάρμακο μας και το φάρμακο μας το φαγητό μας.

Σκεφτείτε αυτά τα λόγια κάθε φορά που σερβίρετε το πιάτο σας και επιλέξτε το δρόμο που θα ακολουθήσετε.

Λογαριάστε ακόμα ότι οι επιλογές σας επηρεάζουν και τους γύρω σας. Κυρίως τα παιδιά σας.

Ότι τρώτε, σχετίζεται με την υγεία σας και την υγεία τους.

Ίσως κάποτε αυτό οι άνθρωποι να μην το γνώριζαν.

Σήμερα το γνωρίζουν όλοι. Δεν υπάρχει λοιπόν καμιά δικαιολογία.

Ζώντας καλλίτερα στα γεράματα

Αναρωτηθήκατε ποτέ τι είναι τα γεράματα; Χωρίς μεταφυσικές ερμηνείες αλλά από καθαρά επιστημονικής πλευράς;

Η απάντηση είναι πως τα γεράματα είναι μια φλεγμονή. Μια χρονίζουσα φλεγμονή του οργανισμού που προοδευτικά προκύπτει κάτω από την επίδραση διαφόρων αιτίων, εξωγενών και ενδογενών, (ρύποι, ακτινοβολίες, ιοί, μικρόβια) και φυσικά της διατροφής μας.

Τρώγοντας και μεταβολίζοντας κακή ποιότητα φαγητού, προκαλούμε αύξηση της φλεγμονής, παράγονται αρρώστιες (πχ. σάκχαρο, καρδιοπάθειες, εγκεφαλικά κλπ) και φυσικά δείχνουμε, κυρίως όμως νοιώθουμε, μεγαλύτεροι.

Στο σημείο αυτό ας μην υπάρξει παρεξήγηση. Λέγοντας κακή ποιότητα μην τρέξει το μυαλό σας στην φτώχεια.

Απεναντίας, σκεφτείτε τα πλούσια γεύματα με τα πολλά κόκκινα κρέατα, τις σάλτσες τύπου κέτσαπ, τα trans λιπαρά, την κατάχρηση σε αλάτι, τα ραφιναρισμένα και επεξεργασμένα τρόφιμα, τα συντηρημένα και κονσερβαρισμένα, τα τεχνητά χρώματα, την υπερβολική ζάχαρη και ότι ακόμα έχει εφεύρει η εποχή μας για να κάνει δύσκολη την υγεία μας.

Καμουφλάζ

Γιατί υπάρχει και αυτό το πρόβλημα, όπου ο εχθρός κρύβεται ή είναι καμουφλαρισμένος ώστε να μας ξεγελάει. Μακαρονικά, ψωμί λευκό και ‘’αρτοσκευάσματα’’, κέικ και άλλες λιχουδιές. Μαζί και αναψυκτικά που μέσα τους ‘’κολυμπάει’’ η ζάχαρη.

Τι να περιορίσω;

Κάθε τι ξεροτηγανισμένο σε λάδι. Πατατάκια κράκερ και τσιπς είναι οι πλέον συνήθεις αμαρτίες σε συσκευασία, αλλά υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να πάρετε trans λιπαρά και να αυξήσετε την κακή χοληστερόλη σας, μειώνοντας ταυτόχρονα την καλή.

Μπορείτε για παράδειγμα να τηγανίσετε τις δικές σας πατάτες για περισσότερη ώρα, ή το ψάρι, το μπιφτέκι και το φιλέτο σας μέχρι να … μαυρίσει.

Στην εποχή μας, προμηθευόμαστε (κακώς) πακεταρισμένα τρόφιμα. Αν δεν σας ενδιαφέρει μπορείτε να μην διαβάζετε τις ετικέτες ή έστω να αγνοείτε τις προειδοποιήσεις που εκ του νόμου είναι υποχρεωμένοι να έχουν οι προμηθευτές (μισοκρυμμένες κάτω από δυσνόητες για τον μέσο καταναλωτή αναφορές όπως «μερικώς υδρογονωμένα έλαια» ή «φυτικά λίπη»)

Γλυκά κάθε τύπου. Μην ξεχνάτε ότι είναι γεμάτα ζάχαρη. Επίσης λάβετε υπόψη πως ζάχαρη προστίθεται σε χίλιες δυο ακόμα ‘’αθώες΄’’ τροφές. Ακόμα και το ψωμί του φούρνου. Ειδικά σήμερα που οι παραδοσιακοί φουρναραίοι ‘’μεταλλάχτηκαν’’ και έγιναν … ζαχαροπλάστες.

«Γρήγορα φαγητά» με λουκάνικα, bacon, πανσέτα και σαλάμια. Θυμηθείτε πως είναι πλούσια σε κορεσμένα λιπαρά και περιέχουν νιτρικά. Οδηγούν σε σίγουρη φλεγμονή, επισπεύδοντας την γήρανση και την ρυτίδωση στο δέρμα.

Παχύ κρέας. Πλούσιο επίσης σε κορεσμένα λίπη. Προτιμήστε βοδινό, φιλέτο, άπαχο κιμά. Από τα πουλερικά τα ελεύθερης βοσκής που είναι σαφώς καλλίτερα. Αφαιρέστε τις περισσότερες φορές την πέτσα τους. Δεν λέμε να γίνεται ασκητές, και να αγιάσετε αλλά ,,,

Αλκοόλ. Επιτρέπεται (και ωφελεί την καρδιά) η μέτρια χρήση που σημαίνει ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες και δυο ποτά την ημέρα για τους άνδρες. Το 1 (ένα) ποτό μπορεί να είναι μπύρα, κρασί ή λικέρ στο ανάλογο ποτήρι. Πέραν των ποσοτήτων αυτών, η σύγχρονη αντίληψη της επιστήμης είναι πως το αλκοόλ βλάπτει.
drink

Δείτε και: Γεράστε … καλλίτερα. Το μπορείτε

Γήρας και αντιγήρανση

Ζωή έως τα 150; Ναί και βλέπουμε!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: