Ιωαννης Καφεζας

10 κινήσεις για να έχετε καλή πίεση

In Ιατρικά Θέματα,Ιατρικές Συμβουλές,Παθολογικα on Μαΐου 7, 2013 at 6:39 πμ

BLOOD pressure_

  • Μετρήστε την. Αυτός που ξέρει πόση πίεση έχει, κάτι θα κάνει για να την φέρει στα σωστά επίπεδα. Όποιος την αγνοεί και δεν μετράει, θα βρεθεί ενώπιον εκπλήξεων. Τα σχετικώς φθηνά πιεσόμετρα του εμπορίου, σας επιτρέπουν να την μετρήσετε στο σπίτι σας. Με αυτό τον τρόπο και με πρωινή μέτρηση θα ξέρετε που βαδίζετε. Από την άλλη πλευρά, μην καταλήξετε σε υπερβολές και μην μετράτε συνεχώς και πολλές φορές την ημέρα.
  • Φροντίστε να κινήστε επαρκώς. Η τακτική άσκηση ακόμα και το περπάτημα ευνοούν την λειτουργία της καρδίας και εξασφαλίζουν την ελαστικότητα των αγγείων σας. Με την συστηματική άσκηση η πίεση σας μπορεί να μειωθεί 1 βαθμό περίπου ενώ περιορίζει την πιθανότητα υπερτασικής κρίσης και ίσως οδηγήσει και σε μείωση των φαρμακευτικών απαιτήσεων.
  • Φάτε σωστά και υγιεινά. Μειώστε λιπαρά, κόκκινο κρέας, γλυκά και ζάχαρη, ζαχαρούχα αναψυκτικά, μακαρόνια και αυξήστε φρούτα και φυσικούς χυμούς, φαγητά με χαμηλά λιπαρά, δημητριακά, κηπευτικά, σαλάτες, όσπρια, ξηρούς καρπούς, κοτόπουλα, γαλοπούλα και ψάρια
  • Φροντίστε να έχετε σωστό βάρος σώματος. Αν είστε παχύσαρκος και καταφέρετε να μειώστε τα κιλά σας, η πίεση σας θα βελτιωθεί πολύ. Ο κίνδυνος για την υγεία και την ζωή σας, επίσης.
  • Ξανασκεφτείτε το θέμα του τσιγάρου. Η νικοτίνη του, προκαλεί σύσπαση στα αγγεία του οργανισμού και επηρεάζει σημαντικά την πίεση. Η διακοπή του μπορεί όντως να είναι δύσκολη αλλά αξίζει τον κόπο και προσφέρει χρόνια ζωής.
  • Να είστε ‘’μετρημένοι’’ στην κατανάλωση αλκοόλης. Τρία ποτήρια κρασί ημερησίως είναι χρήσιμα και ωφέλημα. Τα παραπάνω βλάπτουν.
  • Το αλάτι έχει μεγάλη σημασία για την πίεση. Το ίδιο συμβαίνει και με το κάλιο. Περιορίστε κατά 50% το αλάτι και αυξήστε την πρόσληψη καλίου (λαχανικά, όσπρια, ψάρι, γάλα, μπανάνες κλπ). Να θυμάστε ότι εκτός από το αλάτι που εσείς βάζετε στο φαγητό σας, ποσότητες νατρίου (το αλάτι είναι χλωριούχο νάτριο), περιέχονται σε πλήθος ακόμα πραγμάτων που τρώμε, όπως πχ. το ψωμί ή τα συντηρημένα τρόφιμα, τα αλλαντικά κλπ.
  • Κοιμηθείτε επαρκώς, Αποφύγετε τα ξενύχτια. Ο υπερτασικός που ξενυχτά, αυξάνει το ρίσκο εμφράγματος και αιφνίδιου θανάτου. Έξι ώρες βραδινού ύπνου είναι απολύτως απαραίτητες και αν είναι οχτώ, κακό δεν κάνουν.
  • Περιορίστε το stress και την υπερδραστηριότητα. Η ψυχική και συναισθηματική φόρτιση επιδρούν δυσμενώς στην πίεση. Προσπαθήστε να χαλαρώνετε, διαβάστε κάτι ευχάριστο, ακούστε μουσική, μπείτε στην μπανιέρα, ασχοληθείτε με ένα χόμπι.
  • Τηρήστε τις φαρμακευτικές οδηγίες με ευλάβεια. Μην αυτοσχεδιάζετε. Είναι πολλοί εκείνοι που έπαθαν ζημιά διότι αυθαίρετα αποφάσισαν να κόψουν ή να μειώσουν τα φάρμακα τους. Μην ξεχνάτε πως μπορεί η πίεση να είναι ψηλά αλλά εσείς να μην νοιώθετε κάτι ιδιαίτερο.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: